În spatele acestui roman există o poveste și o lecție de viață

Editura Hyperliteratura a demarat, împreună cu Librăria Cărturești, campania de precomenzi pentru cea mai recentă carte semnată de scriitoarea Ana-Maria Negrilă, romanul istoric Cele patru oglinzi ale adevărului, , povestea fascinantă a devenirii lui Stefano Moro, de la copilul salvat din sălbăticiile codrilor Moldovei de un vânător, până la medicul și filosoful din Florența.

Vă invit să vă achiziționați cartea și, ca un îndemn pentru a face acest lucru, citiți interviul care urmează, în care am încercat să deslușesc cu autoarea romanului, Ana-Maria Negrilă, câteva dintre ideile acestui volum și lucrurile care ar trebui să atragă cititorii spre un subiect ce ține de istoria zonei noastre, foarte bine documentat.

-Cum s-a îndrăgostit Ana-Maria Negrilă de literatură? Dar de scris?Dragostea pentru literatură a început din copilărie, de la primele basme, primele romane de aventuri, SF, istorice, apoi, cu timpul, la clasicii literaturii. Trecerea s-a făcut lin, în ani de zile, iar setea de lectură a crescut împreună cu mine. Am început să scriu tot în copilărie, la puțin timp după ce învățasem slovele, astfel încât pot spune că ambele, atât cititul, cât și scrisul, sunt pasiuni vechi.

Editura Hyperliteratura a demarat, împreună cu Librăria Cărturești, campania de precomenzi pentru cea mai recentă carte semnată de scriitoarea Ana-Maria Negrilă, romanul istoric Cele patru oglinzi ale adevărului, , povestea fascinantă a devenirii lui Stefano Moro, de la copilul salvat din sălbăticiile codrilor Moldovei de un vânător, până la medicul și filosoful din Florența.

Vă invit să vă achiziționați cartea și, ca un îndemn pentru a face acest lucru, citiți interviul care urmează, în care am încercat să deslușesc cu autoarea romanului, Ana-Maria Negrilă, câteva dintre ideile acestui volum și lucrurile care ar trebui să atragă cititorii spre un subiect ce ține de istoria zonei noastre, foarte bine documentat.

-Cum s-a îndrăgostit Ana-Maria Negrilă de literatură? Dar de scris?

Dragostea pentru literatură a început din copilărie, de la primele basme, primele romane de aventuri, SF, istorice, apoi, cu timpul, la clasicii literaturii. Trecerea s-a făcut lin, în ani de zile, iar setea de lectură a crescut împreună cu mine. Am început să scriu tot în copilărie, la puțin timp după ce învățasem slovele, astfel încât pot spune că ambele, atât cititul, cât și scrisul, sunt pasiuni vechi.

-Ai debutat cu o povestire science-fiction în anul 1993 și apoi ai publicat mai multe romane și proză scurtă aparținând aceluiași gen. Cum a apărut ideea de a scrie, acum, un roman istoric?

De fapt, ce m-a  atras întotdeauna la literatură au fost fantasticul, misterul și puterea acestora de a prezenta o altă față a realității.  Sigur că din această combinație pot  să apară  texte aparținând unor genuri foarte diferite.  Am ajuns să debutez într-o revistă SF dintr-o întâmplare și am  rămas în această zonă din comoditate, dar și pentru că acesta este un gen care dă unui scriitor libertatea de a îmbina și fantasticul, și misterul, și construcția de lumi. Istoria medievală m-a  atras însă în egală măsură și întotdeauna am știut că voi aborda la un moment dat și ficțiunea istorică. De aceea, ce poate fi  o surpriză pentru o parte dintre cititorii mei pentru mine nu este decât un pas natural pe care trebuia să îl fac mai devreme sau mai târziu. În plus, chiar dacă numele meu este legat de mișcarea SF din România, volumul de debut a fost de proză fantastică.

-Care este povestea din spatele romanului „Cele patru oglinzi ale adevărului”: când ai început scrierea lui, cât a durat concepția, cum te-ai apropiat de Editura Hyperliteratura?

Am scris la acest roman mai mult de doi ani, dar sămânța a existat cu mult înainte. Ca să pot scrie ceva, trebuie să simt acel lucru ca și când ar fi real, altfel nu se poate. Deși sunt pasionată de mult timp de istoria și literatura medievală, nu am „simțit-o” niciodată că ar fi reală, ci doar slovă moartă într-un manuscris – interesantă, dar rece. A fost, deci, un blocaj al imaginației care a durat mai mult de zece ani și care, în momentul în care s-a încheiat, mi-a permis să scriu acest roman. Cât despre editura Hyperliteratura, aceasta îmi atrăsese atenția de ceva timp, pentru că publicase mai mulți autori pe care îi citesc cu mare plăcere, iar apropierea s-a făcut la momentul potrivit într-un mod foarte natural.

CONTINUARE filme-carti.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s